piątek, 3 maja 2013

Zupa z pora - wersja light

Kiedy w końcu zawitała wiosna i wkrótce będzie można zrzucić z siebie trochę ubrań postanowiłam zrzucić coś jeszcze - kilka kilogramów. Przedstawiona poniżej zupa jest bardzo odchudzona ponieważ nie ma w niej śmietany, ziemniaków i nic co byłoby niewskazane podczas odchudzania.


Składniki:

- 1 duży por lub 2 średnie,
- 1 marchew,
- kawałek selera i pietruszki,
- odrobina masła,
- kostka rosołowa warzywna,
- sól, pieprz,
- dodatkowo dodałam gotowane drobiowe mięso.

1. Umytego pora kroję w pół talarki. Wrzucam na rozgrzaną patelnię na której wcześniej rozpuściłam masło. Pora delikatnie przesmażam, jednak pilnują aby się nie zeszklił.
2. W tym czasie obieram umyte warzywa i ścieram marchew na grubej tarce, a pietruszkę i seler i drobnej.
3. Wrzucam do garnka starte warzywa, podsmażonego pora oraz kostkę bulionową i zalewam wodą. Gotuję aż warzywa zmiękną. Doprawiam solą i pieprzem.
4. Jeżeli ktoś lubi zupę krem to na koniec może wszystko zmiksować. Ja tego nie zrobiłam.
5. Aby kilka minut po zjedzeniu zupy nie czuć głodu dodałam do niej ugotowane osobno mięso z kurczaka oczywiście bez skóry. 

Dzięki temu, że zupka jest delikatna można zjeść jej większą porcję, dodatkowo dodane gotowane mięso sprawiło, że naprawdę się nią najadłam.

Polecam wszystkim, którzy uświadomili sobie, że wielkimi krokami nadchodzi długo wyczekiwana wiosna.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz