sobota, 25 maja 2013

Dietetyczne pulpety z pieczarkami

Pulpety te nie zawierają w sobie namoczonej bułki, dlatego są bardziej dietetyczne. Są co prawda przez to nieco twardsze, jednak jak zrobi się je w niewielkim rozmiarze to wcale to nie przeszkadza.


Składniki:

- 1/2 kg chudego mięsa mielonego (może być drobiowe),
- 1/2 kg pieczarek,
- 1 cebulka,
- 1 jajko,
- sól, pieprz,
- odrobinę posiekanej natki pietruszki,
- olej,
- sos sojowy.

1. Mięso mielone doprawiłam solą, pieprzem i dodałam surowe jajko. Całość dokładnie wyrobiłam.
2. Uformowane klopsiki wrzuciłam na wrzącą wodę.
3. Pokrojoną cebulkę przesmażyłam na odrobinie oleju, następnie dodałam umyte i pokrojone pieczarki. Doprawiłam je solą i pieprzem.
4. Pulpety gotowałam tylko chwilę po czym wyjęłam je z wody i dodałam do pieczarek. Całość chwilę dusiłam.

Ponieważ robiłam wersję light nie zaprawiałam ich żadnym sosem. Jednak aby nie były "nijakie" dodałam do pieczarek trochę sosu sojowego (dlatego są ciemniejsze) i natkę pietruszki, którą bardzo lubię w połączeniu z pieczarkami.

Jeżeli ktoś chce dorobić do tego sos to do wody w której gotuję pulpety dodaję włoszczyznę stanowi ona świetną bazę do sosu.
Jak przygotować taki sos podawałam w przepisie na pulpety w sosie pomidorowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz