poniedziałek, 13 maja 2013

Pstrąg pieczony z ziołowym masłem

Bardzo prosty i szybki sposób na przygotowanie ryby. Należy dodać, że ta rybka jest świetna.


Składniki:

- 2 pstrągi,
- 2-3 łyżki masła,
- po 2-3 łyżeczki posiekanej świeżej natki pietruszki i świeżego kopru,
- kilka plastrów cytryny,
- sól, pieprz.

1. Oczyszczonego i umytego pstrąga nacieram solą i odrobiną pieprzu.
2. Masło mieszam z posiekaną pietruszką i koprem. Wkładam je do środka ryby.
3. Na wierzch układam sparzoną i pokrojoną w plastry cytrynę. Nie ma potrzeby wyciskać soku na rybę gdyż plastry cytryny dają wystarczająco dużo smaku.
4. Zawijamy każdą rybę w osobny kawałek  folii i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy ok. 30 minut, po tym czasie otwieram folię i dopiekam jeszcze kilkanaście minut aby skórka trochę się zarumieniła.

Tutaj rybka była "dobrze zamknięta" więc masło z ziołami nie wypłynęło, dlatego nie widać, że jest w środku ryby.  Proszę uwierzyć, że jest i dodaje fajnego smaku. 

Według mnie najlepiej smakuje z surówką z kapusty ewentualnie z frytkami.

2 komentarze:

  1. Mniam :) chociaż jestem po kolacji, to zgłodniałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny obiadek, dziś u mnie również pstrąg, tylko w sosie holenderskim, a do tego szparagi w szynce(,kuchnia lidla,), pycha :)

    OdpowiedzUsuń