wtorek, 19 marca 2013

Sałatka gyros

Robiąc tę sałatkę przygotowuję przeważnie dwie wersje - do jednej nie dodaję kukurydzy ponieważ syn zawsze wybiera wszystkie ziarenka kukurydzy z każdej potrawy.


Składniki:

- 1 pierś kurczaka,
- 1-2 cebule,
- 1 - 1/2 puszki kukurydzy,
- 1/2 główki kapusty pekińskiej,
- mały jogurt, kilka łyżek majonezu,
- ketchup,
- przyprawa do kebaba/gyrosa,
- sól, pieprz,
- tłuszcz do podsmażenia piersi i cebuli.

1. Umytą pierś kroimy na drobne kawałki i przyprawiamy przyprawą do gyrosa - pozostawiamy na kilka godzin.
2. Kiedy mięso przejdzie przyprawą podsmażmy je na rozgrzanym tłuszczu.
3. Posiekaną cebulę smażymy na rozgrzanym tłuszczu soląc i pieprząc.
4. Kapustę pekińską kroimy, solimy i pozostawiamy na durszlaku aby obciekła.
5. Układamy warstwami: usmażoną pierś, cebulę, smarujemy ketchupem, dalej kukurydza, kapusta pekińska i wymieszany majonez z jogurtem.
Wstawiamy na kilka godzin do lodówki aby wszystkie składniki "przeszły".

2 komentarze:

  1. Moja ulubiona. Pojawia się u mnie na stole przy każdej urodzinowo-imieninowej okazji. Na święta też nie zabraknie :)
    Super! Ale mam teraz ochotę!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przyjemne wykonanie Aniu :) Ja się w tej sałatce specjalizuje już od jakiegoś czasu i muszę przyznać, że bardzo dobrze Ci wyszła :) Zapraszam też do skosztowania mojej wersji - http://salatkagyros.pl/ ;)

    OdpowiedzUsuń