sobota, 16 lutego 2013

Jabłka w karmelu

Jest to dość szybki, tani, prosty a do tego pyszny deser. Jeżeli mamy w domu jabłka i cukier to możemy zamienić je w coś pysznego. Kiedy mój syn zobaczył w telewizji jak Gordon Ramsay robi figi w karmelu to nie dawał mi spokoju żeby coś takiego zrobić. Niestety fig "akurat nie miałam", a będąc na zakupach zapominałam o nich. Stwierdziłam, że inne owoce również mogą smakować świetnie ze słodką "skorupką". Zrobiłam najbardziej banalne owoce jakie miałam w domu. Dzieciaki się zajadały.

Składniki:

- 4 jabłka,
- 1 szklanka cukru,
- 10 dkg masła,
- 1/2 szkl. wody,
- cynamon.

Umyte jabłka obieramy, kroimy na połówki lub ćwiartki i wydrążamy gniazda. 
W tym samym czasie wsypujemy cukier na gorąca patelnię. Czekamy aż się rozpuści. Pamiętajmy: Nie należy mieszać cukru, pozwólmy aby rozpuścił się sam. Jeżeli zamieszamy cukier to rozpuszczony wcześniej cukier oblepi ten który jeszcze się nie rozpuścił i  utworzą się grudki z którymi nic nie zrobimy.
Kiedy cukier się rozpuści dodajemy margarynę, a następnie wodę żeby karmel się nam nie przypalił. Wkładamy na patelnię jabłka i podgrzewamy wszystko razem przekładając jabłka co chwilę z jednej na drugą stronę. Po kilku minutach przekładamy jabłka na blaszkę do zapiekania posypujemy cynamonem i oblewamy karmelem z patelni. Wkładamy do nagrzanego piekarnika na 15-20 minut. Co jakiś czas polewamy jabłka karmelem.
Upieczone jabłka wykładamy na talerzyki i polewamy słodziutkim karmelem. 
Ja ten deser robiłam tym razem na szybko i nie miałam żadnych dodatków. Jeżeli chcemy aby był on na wypasie to podajemy z gałką lodów waniliowych lub kremem z serka mascarpone czy też z bitą śmietaną. Na prawdę prosty a jednocześnie pyszny deser, który zrobimy z produktów, które zazwyczaj mamy w domu.



2 komentarze: